mariekeinnieuwzeeland.reismee.nl

Auckland, here I am!

Ik zie je denken, Auckland als titel? Ik dacht dat Marieke in Wellington zat? Is ze op weekendtrip? Nope jongens: mijn 1e werkdag in Auckland begint dinsdag!

De afgelopen weken is er heel veel gebeurd en that's why ik dus geen blog heb geupload 2 weken geleden. Ik wist op dat moment echt niet waar ik aan toe was en wat er allemaal zou gaan gebeuren dus vond ik het een beter plan om een volledige update te geven. Dus daar begin ik nu mee.

Na mijn vorige blog begon ik steeds meer na te denken over hoe ik het hier vond. Ik kreeg de vragen: heb je het naar je zin? Ben je gelukkig? En eigenlijk beantwoorde ik die vragen in mijn hoofd vooral met; nee, niet echt eigenlijk. Ik ben gaan nadenken waarom en ik kwam er al gauw achter dat het me eigenlijk een beetje te veel was. Met 45 uur werken met 3 kids ( 5 dagen, 9 uur) + babysitten 1 of 2 avonden in de week kwam ik al gauw uit op +50 uur met de kids. Het laat ik het netjes zeggen: de kinderen waar ik voor zorgde zijn niet echt gemakkelijk en ook is de thuissituatie niet ideaal. Omdat ik in het gezin woonde bleef het niet bij die 50 uur, want ook als ik in mijn kamer zit hoor ik de kinderen en ben ik er vaak nog mee bezig. Dus bij deze mijn respect voor alle ouders hahah.

Omdat het echt te veel voor me werd heb ik in overleg besloten dat ik weg ga bij dit gezin. Ik heb nagedacht over mijn opties (reizen? ergens anders werken? verder als aupair, maar bij een ander gezin?). Het leek me toch wel leuk om een nieuw gezin te zoeken, maar dan met minder uren. En dat heb ik gevonden!

Mijn nieuwe gezin woont in Auckland, Takapuna (bij het strand hihi) en ik ga op 2 kids passen. Hadley van 6, hij gaat naar school, en Cole van 3. Ik ga +/- 30 uur werken, dus dat is een stuk minder, gelukkig. Ik zal vaak lange weekenden vrij hebben om tripjes te doen en dat is natuurlijk helemaal top. Ik heb ze gisteren voor het eerst ontmoet (wel al eerder op skype) en het zijn echt zo'n leuke mensen! Ik heb gelijk een gezin-gevoel, wat ik dus niet had bij de andere familie. En de kids zijn echt heel leuk! Ik voel me gelijk al meer thuis, dus dat is heel fijn. Ook heb ik echt al zin om te beginnen met werken!

Ik hoop dat de update een beetje duidelijk was. Ik heb in ieder geval heel veel zin in dit nieuwe avontuur. Auckland is weer een heel andere stad, maar zeker niet minder leuk! En nu ga ik dus weer meer van Auckland en omgeving zien. Ik vind het ook leuk dat ik nu dichter bij Marit ga wonen en haar dus vaker ga zien, maar ik weet zeker dat ik mijn vrienden in Wellington wel ga missen!

Op naar een goede start van deel 2 van mijn NZ-avontuur! En jullie allemaal een fijne carnaval gewenst haha!

Ik spreek jullie weer over 2 weken en mocht je in de tussentijd wat willen weten: berichtjes zijn altijd welkom!
Xxx Mariek




Reacties

Reacties

Meggie

Veel succes bij je nieuwe gezin! Super fijn om te horen dat je je gelijk meer thuis voelde :)

Christa

Ik hoop dat je het bij het nieuwe gezin fijner gaat krijgen. Wat meer tijd om op pad te gaan is ook lekker.

Chantal

Spannend, maar ook weer een leuke nieuwe uitdaging. Veel succes en plezier?

Inge

Fijn Marieke dat je een ander adres hebt gevonden. Slim van je om te zoeken naar iets wat goed voelt! Veel plezier

Ome René

Dank voor je verhaal! Sterkte en veel plezier met het nieuwe gezin!

Aggie

Hoi Marieke, goed van je dat je deze keuze hebt gemaakt. Toppertje! Klonk inderdaad super heftig, jou eerste gezin! Veel succes en vooral plezier bij je nieuwe gezin en in Auckland! ?

Patricia

Goed dat je deze overstap hebt gemaakt. Veel succes en plezier gewenst.

Germie

Ha Marieke, een goede keuze als ik je verhaal beluister. Knap dat jezelf die stap genomen hebt en dat er weer iets positiefs voor terugkomt. Iedere ervaring maakt je rijker, en wat ook nog eens is dat je nu weer nieuwe mensen gaat ontmoeten! Veel suuc 6 Marieke!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active