mariekeinnieuwzeeland.reismee.nl

Zuidereiland trip!

Heeee!
Ik hoop dat jullie allemaal een leuke koningsdag/nacht hebben gehad!
Het is alweer 2 weken geleden dat ik een blog heb geschreven. Wow, de tijd gaat echt zo snel..
En daarover gesproken: Ik ben over de helft van mijn reis! Dat is echt een raar besefmoment, want ik weet nog de tijd dat mensen met vroegen hoe lang ik hier al was en dat ik zei: 'Ja 2 weken' en nu kan ik gewoon al zeggen dat ik hier al bijna 4(!) maanden ben..

Maaar nu eventjes over de toffe dingen die ik heb gedaan, want ik heb een hele leuke trip gemaakt naar het zuidereiland! Yay. Ik ging samen met Marit en we hebben echt heel erg veel coole dingen gedaan.
We begonnen in Christchurch. Nadat we daar waren aangekomen na wat vertraging hebben we een auto gehuurd voor 10 dagen. Daarmee zijn we naar Lake Tekapo en Mount Cook gereden. Daar hebben we heel erg mooie uitzichten gezien!
We zijn daarna naar Kaikoura gereden om met dolfijnen te zwemmen!! Dat was zo mega cool. Het was in de open zee en de dolfijnen waren ook niet getraint of iets dergelijks, dus we moesten veel geluidjes maken door de snorkel om de dolfijnen te lokken. Op een gegeven moment gingen er echt 5 dolfijnen rondjes om me heen zwemmen en dat was zo'n super vette ervaring!
We zijn daarna naar Dunedin gereden. Daar hebben we heel erg mooie uitzichten gezien en Sandfly bay bezocht om pinguins te spotten. Die helaas niet gezien maar wel wilde zeeleeuwen. Ook heel cool.
Toen zijn we naar Queenstown gereden en hebben we daar de omgeving verkend en door de stad gelopen. Queenstown is echt een mega leuke stad! Het heeft echt een wintersport vibe ondanks dat er maar een kwart van het jaar genoeg sneeuw ligt om op wintersport te gaan. En vanuit Queenstown hebben we ook de Nevis BungeeSwing gedaan! Dat was een heel erg coole ervaring! Het was wel een beetje eng, maar ik heb er wel heel erg van genoten. Wel vond ik dat het best wel snel voorbij was..
Na deze toffe ervaring zijn we in Wanaka geweest. Qua wintersport gehalte erg vergelijkbaar met Queenstown. Het is echt een tof klein stadje, met natuurlijk 'The Wanaka tree' (check mijn instagram)
Daarna gingen we naar Te Anau en Milford Sound voor een boottochtje. Dit was ook heel mooi maar niet zo magisch mooi zoals het vaak wordt omschreven. (Misschien zijn we tè mooie uitzichten gewend.. oops).
Na Milford Sound zijn we via Queenstown en Wanaka naar boven richting de Fox Glacier gereden. Daar heb ik een hele mooie wandeling gedaan! Constant uitzicht op Lake Matheson en je zag Mount Tasman en Mount Cook in de verte als achtergrond. Heel tof!
Vanuit Fox zijn we weer teruggereden naar Queenstown om vanaf daar weer terug naar Auckland te vliegen.

Al met al een hele mooie 10 dagen op het zuidereiland en ik heb van elk moment, elk uitzicht en elke activiteit genoten. En ik kan je zeggen, met ruim 3000km in de auto zie je zo veel mooie uitzichten hier in Nieuw Zeeland!!

Komend weekend ga ik nog 3 dagen naar Nelson en het Abel Tasmanpark met Nynke en daar heb ik ook mega veel zin in!

Je kan foto's van mijn hele trip vinden op mijn instagram @mariekeinnz vanaf morgen (het zijn er zo veel ik moet ze nog even uitzoeken sorry), maar een deel staat er wel al op!

Groetjessss xo

Reacties

Reacties

Ome René

Hoe snel vliegt de tijd!
Geniet er nog maar even van. Dank je voor je boeiende verhalen!

Ada

Wat een leuke verhalen en wat beleven jullie veel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active