mariekeinnieuwzeeland.reismee.nl

Hostfamily 3.0

Haaayyyy, weer een verhaaltje uit Nieuw Zeeland.

Ik heb er deze keer iets langer over gedaan, oops, ik heb veel te doen haha. Maaar bij deze:

Toen ik bijna 3 weken geleden na mijn trip naar het zuidereiland terugkwam in Auckland vertelde mijn hostfamilie dat ze me niet meer nodig zouden hebben i.v.m. het veranderen van hun uren op het werk.. Heel stom voor mij natuurlijk.. Ik moest ineens zoveel regelen, maar gelukkig zijn er 2 weken opzegtermijn en had ik 2 weken de tijd om de keuze te maken of ik een nieuwe familie zou willen én om die familie dan te gaan zoeken. Na een paar dagen bedacht ik me dat een nieuwe familie zoeken wel de makkelijkste en de goedkoopste manier is voor mij om nog 6 weken in Nieuw Zeeland te blijven, dus ik was gaan zoeken naar een nieuwe familie.. en die heb ik gevonden!

Ik ben maandag, 13/05/19, naar Stanmore Bay verhuist. Hier woont een leuke familie met 3 kids: Kaius (7y), Takodah (6y) en Tatianna (2y). Het is echt een coole familie en het is al heel gezellig. Ook hun oude aupair, Cassidy (uit de VS), is hier nog een paar dagen. Gezellig!

Het eerste weekend van mei ben ik een weekendje naar Nelson geweest met Nynke (Nederlandse aupair in Wellington). Dit was echt een top weekend. We hebben het stadje helemaal verkend, naar het geografisch middelpunt van Nieuw Zeeland gewandeld, top uitzichten gehad en we zijn naar het Abel Tasman Nationaal Park geweest! Daar hebben we de coast track gewandeld en dat was heel leuk! Al met al dus een top weekend.

Het tweede weekend van mei ben ik een weekendje naar Napier geweest met Merel (Nederlandse Aupair in Auckland). Ook dit was een leuk weekend. We hebben het stadje verkend, op het strand gezeten, naar een farmer’s market geweest, naar een lookout geweest en we zijn naar Castlepoint geweest. Een gezellig weekendje dus weer.

Voor foto’s van deze toffe weekendtrips kan je naar mijn insta: @mariekeinnz & @mariekeschilder.

Ik blijf nog tot en met 21 juni bij dit gezin. Daarna ga ik een week oppassen op een hond&huis van een Nederlands stel in Auckland (ZIN IN) en op 1 juli stap ik op het vliegtuig!! NAAR HUIS? Neee, ik ga nog even 6 weekjes genieten in Australië (OOK ZIN IN). Het plan is om eerst ongeveer een weekje in Melbourne te chillen en daarna naar Cairns te vliegen om dan via de oostkust naar Sydney te reizen. Meer details hier over kan je hoogstwaarschijnlijk in mijn volgende blog lezen, want op dit moment heb zelf nog niet eens een concreet overzicht van wat er allemaal gaat gebeuren haha. Als je nog tips hebt: laat me AUB weten!!! 

Nouu dit was hem weer, spreek jullie snel, joeeee

Xxx Mariekk


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active