mariekeinnieuwzeeland.reismee.nl

Aussie -> Melbourne

Haaay, ben ik weeerr! Ik hoop dat jullie allemaal genieten van het lekkere weertje daar (en misschien ook zelfs vakantie). Ik ben op dit moment in Cairns en daar is het weertje ook helemaal top! Dus lekker genieten en misschien zelfs wel weer bruin worden haha!

Ik ben op dit moment al 2.5 week in Australië. Over een maandje ben ik al weer thuis, aaah! Kan niet wachten.

Mijn eerste weekje in Melbourne heb ik doorgebracht bij Tomas, Kieran, Keith & Bea. Zij is een vriendin van mam. En het was heel leuk en gezellig om een weekje met vrienden van de fam door te brengen.
Ik heb een weekje wat highlights van de stad gezien met Kieran. Denk aan Bathing boxes (kleine opslaghuisjes naast het strand die in heel veel leuke kleuren zijn geverfd), graffity laneways (steegjes die helemaal volstaan met de mooiste graffity kunstwerken) en St Kilda pier (wilde pinguins omg).
Samen met Keith & Kieran ben ik ook een dagje naar Healesville Sanctuary geweest. Hier hebben we échte Australische dieren gezien. Wel in gevangenschap, maar veel van deze dieren zal ik ook in het wild nog gaan zien! Ook heb ik voor het eerst in een half jaar weer op een fiets gezeten!!! Was toch weer even wennen hoor..
Thanks again Bea, Keith, Tomas & Kieran voor de home away from home!

Week 2 in aussie ging ik naar een hostel samen met Dana. Dit is een van mijn reismaatjes voor mijn reis langs de oostkust. Samen met haar heb ik de stad en omgeving van Melbourne nog verder ontdekt. We hebben ook heuse fotoshoots gehouden op alle mooie plaatsen die we tegenkwamen haha.
Dingen die ik deze week heb gezien: graffity laneways, bathing boxes, st Kilda pinguins, Fitzroy (wijk), state library, Shrine of Rememberance (herdenkingsplaats van de 1e & 2e wereldoorlog). En als finishing touch ook leuke avondjes in de hostelbar.

Op zaterdag en zondag (13&14 juli) hebben we een deel van de great ocean road gedaan. Dit was echt heel cool! Ons reisgezelschap bestond uit Rio, Lieneke, Herman, Dana en ik. 1 aussie en 4 dutchies haha. We zijn op dag 1 gestopt bij Bells beach (uitzichtpunt van berg op de zee), Lighthouse (uitzichtpunt op zee bij vuurtoren), dè Great Ocean Road poort (grote poort die aangeeft dat je op de Great Ocean Road rijdt), Teddy lookout (uitzichtpunt van berg op zee), Kennett river (WILDE KOALAS!!, en vogels die op je kwamen zitten), een uitzichtpunt voor een leuke groepsfoto, Apollo Bay (strand) & Twelve Apolstles (nog maar 7.5 over though, maar dit zijn rotsen die uit het water omhoog steken).
Dag 2 zijn we gestopt bij Grotto lookout (lookout over het water met coole rotsen), London bridge (een bridge achtige rotsformatie in de zee) en Loch en Corge (hoge rotsen en zee (wanneer niet)).
Je moet écht voor de fotos even mijn insta bekijken want het is heeel cool!

Maandagochtend zijn we naar Cairns gevlogen, maar ik sliep al voordat we waren opgestegen. Zo moe was ik. Zaterdag op zondagnacht heb ik 3 uurtjes geslapen (mensen die snurken in hostelkamers aaaah). En zondagavond zijn we Melbourne nog ingeweest (karaoke avond heuijjj) en we hebben de hele nacht overgeslagen, omdat we al om 5 uur op het vliegveld moesten zijn haha. Dus die slaap was ik wel echt aan toe.

Ik moet zeggen, tot nu toe bevalt Australië me heel goed. Lekker aan het genieten van alle nieuwe indrukken & ook eindelijk weer zon op mn hoofd doet me ook zeker goed.

Ik geniet hier nog eventjes van 4 weekjes oostkust en jullie zien binnenkort weer een nieuw blog, mis jullie ?

Reacties

Reacties

Aggie

Wat leuk dat je Bea en Keith bent geweest! ? Geniet nog maar ff lekker van die laatste weken! Wat 'n heerlijk avontuur heb je ervan gemaakt! Neemt niemand je meer af. Dikke kus! Aggie ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active