mariekeinnieuwzeeland.reismee.nl

Aussie -> Cairns, Magnetic & Whitsundays

Ben ik weeer! Enjoying Aussie. De eastcoast is zo mooi! Ik ben met 2 andere meiden de eastcoast van Cairns naar Sydney aan het ontdekken.
Het is hier echt heel erg mooi, dus ik geniet!
Ik zou nu natuurlijk iets kunnen zeggen over het heerlijke weertje hier en dat ik al lekker bruin ben geworden, maar ik geloof niet dat dat jullie iets doet met die 40 graden in Nederland hahah.

Bij deze een samenvatting van de afgelopen tijd:

We zijn begonnen in Cairns. Vanuit daar hebben we een stapje naar het noorden gemaakt naar Daintree en Cape Tribulation. Hier heb ik wilde krokodillen en Emu's gezien in het regenwoud.
Weer terug in Cairns hebben we lekker bijgebruind bij de lagoon & een snorkeltour gedaan in the Great Barrier Reef. Een super toffe ervaring! Het reef viel heel erg tegen, maar gelukkig waren er echt 100 verschillende soorten felgekleurde vissen, heel mooi!
Vanuit Cairns zijn we begonnen aan de zuidwaardse tour naar Sydney. Met als eerste stop Tablelands. Hier hebben we een waterfall circuit gedaan en 7 verschillende, hele mooie, watervallen gespot. Ook een wild vogelbekdier gezien!
Weer verder richting het zuiden kwamen we aan bij magnetic island. Heerlijk eilandje met mooie stranden en een gezellig hostel. Hier hebben we gesnorkeld en een korte tocht gelopen naar oorlogsforten. En YES, wilde koala's gespot. Nu kan ik echt naar huis hahah. Ook hier nog even gesnorkeld.
Vanaf Magnetic zijn we naar Airlie Beach gegaan, om vanaf daar een 3 daagse Whitsundays boottocht te doen. Dat was top! Lichtelijk zeeziek wel, maar ondanks dat toch echt genoten! De foredeck spa, paddleboards en snorkels maakten die experience alleen maar beter & Whitehaven Beach (superwit strand) was heel mooi! Ook hebben we walvissen en stingrays gezien :)
Na de daagjes op het water zijn we nog even Airlie Beach in gegaan en ook dat was weer een super gezellig stadje.

Op dit moment zijn we onderweg naar de volgende stop: Agnes Water. Ook staat er voor de komende tijd nog op de planning: Noosa, Fraser island, Brisbane, Byron Bay & Sydney. Zin in!


Zoals je hoort zie ik echt zoveel mooie dingen hier in Australië! Heerlijk genieten van het lekkere weertje <3
Je Mariek komt 8 tinten bruiner terug hoor! Whooee see ya in 3 weeks xx



Reacties

Reacties

Fien Seerden

Nou Marieke ik heb echt bewondering voor jou,v.n hoe jij alles uit je reis haalt wat er uit te halen valt,en je beschrijft het ook zo mooi,net of ik het zelf meemaak,wat zullen pap en mam trots zijn op jou . Ik wens je nog een paar mooie weken in Australie en een heel goede vlucht naar huis. Hartelijke groetjes,Fien.

Marieke

Dankjewel Fien!!
Groetjes Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active