mariekeinnieuwzeeland.reismee.nl

Last weeks Aussie & OMW HOME

Australië wat was je mooi! Ik heb zo veel mooie dingen gezien en gedaan en ik heb meer genoten van de afgelopen weken dan dat ik had gehoopt.

Na de vorige blog ben ik verder gegaan met mijn reis langs de oostkust.
Agnes water /town of 1770 was een mooi plaatsje. Heel dicht bij het strand kamperen was een toffe ervaring. Hier hebben Dana en ik een tour gedaan op chopperbikes. Dat bleek veel leuker dan gedacht haha!
Rainbow beach was de volgende stop. Hier was, afgezien van een -in regenboogkleuren geschilderde- trap niet heel veel te doen. Er was ook een strand maar het regende dus dat was ook niet echt leuk.
Daarna kwamen we bij Noosa. Het stadje zelf was niet heel interessant, maar in Noosa zijn wel everglades. Dit is een bepaald ecosysteem die maar op 2 plaatsen op de wereld voorkomt. In Florida & in Noosa. Dus dat was wel speciaal. We hebben daar met een boot gevaren en gekayakt.
Daarna kwam, denk ik wel, de beste stop van mijn reis in Australië. Fraser island, ook wel K'Gari, wat paradise betekend. En JA dit was een paradise. Oneindige stranden, supermooie meren & stroompjes en veel gezelligheid! De mensen die 21+ waren mochten ook rijden in de 4x4 auto's over het strand en door de duinen, jammer dat ik net te jong was haha. Het was echt een vet gezellige tag-along tour met 4 van die auto's en dus 3 dagen met +/- 25 gezellige mensen rondrijden over een eiland. Oh en we hebben dingo's gespot!!
Next stop: Brisbane, een leuk stadje! Al heb ik meer tijd besteed op het rooftopterras van het hostel (met uitzicht over alle lampjes in de stad), dan in de stad zelf..
Snel daarna reden we door richting Byron bay waar we een sea kayak hebben gedaan. Hier hebben we dolfijnen, walvissen en een zeeschildpad gespot. Dat was zeker tof, wel jammer dat ze zo ver weg waren helaas (en dat ik weer zeeziek was blegh). Byron bay was zeker wel een leuk stadje! Veel gezelligheid ook met andere dutchies!
En toen stonden we in Sydney. Besefmomentje. Eindpunt van de reis aan de oostkust van Australië.. Hier hebben we nog de harbour bridge & opera house gezien. Heel mooi!
Australië was echt heel indrukwekkend. Ik heb zó genoten. Zó veel mooie dingen gezien. Zó veel super vette dingen gedaan en zó veel leuke mensen ontmoet. En ik wil zéker een keertje terug.

Vanochtend ben ik het vliegtuig ingestapt (sydney - auckland) en nu schrijf ik dit vanuit Auckland. Ik heb zojuist 2 uur gedaan over mijn koffer inpakken.. en ik hoop zooo erg dat hij minder dan 30kg is.. anders kan ik weer opnieuw beginnen..
Over minder dan 48 uur sta ik weer op Nederlandse bodem en wat heb ik er zin in! Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien en te kunnen knuffelen.
Thanks iedereen voor het lezen van mijn blogs. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om up to date te blijven van mijn avontuur aan de andere kant van de wereld. Vergeet niet mijn instagram @mariekeinnz te checken voor de foto's van de afgelopen 7.5 maanden hier.

Over 14 uur ben ik onderweg naar huis!!!!!

Lots of love & tot snel xxxxx Mariekk


Reacties

Reacties

Oma

Hay, Marieke, Dank voor je laatste blog ! Fijn dat je zo genoten hebt.
Goede reis terug en tot ziens .Liefs en groetjes
Knuffel van Oma

Christa

Ik denk dat je heel wat moois hebt om op terug te kijken. Het was leuk om je te volgen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active